Instagram voor Bedrijven: Tips van Instagram-strategie voor Bedrijven

Instagram voor bedrijven is een van de beste promotietools voor bedrijven van alle soorten en maten. Als u aan een marketingstrategie werkt, moet u deze rond dit sociale platform en zijn wereldwijde bereik bouwen.

Er zijn meer dan 200 miljoen Instagram-gebruikers die elke dag minstens één bedrijfsprofiel bezoeken. Met dit soort gebruikersgedrag kun je eenvoudig een merk vanaf nul opbouwen. U kunt profiteren van dit explosieve sociale netwerk en de verkoop stimuleren, de winst verhogen en een toonaangevend bedrijf laten groeien in bijna elke niche die er is.

Door uw bedrijfs aanwezigheid op Instagram vast te stellen, krijgt u kansen om uw potentiële klanten te bereiken waar ze van nature zijn. Met het aantal gebruikers van sociale media is het runnen van accounts in sociale netwerken een must-have. Instagram kan ook een bron van volgers en nieuwe klanten zijn. Maar als u meer leads wilt genereren, is het belangrijk om tijd en moeite te investieren in social media promotie, zodat u gemakkelijk een breder publiek kunt bereiken.

Experts op het gebied van sociale media-promotie kunnen u helpen een langdurige aanhang op Instagram op te bouwen. Ze bieden alle benodigde diensten  aan om uw bedrijf op te laten vallen en meer gebruikers naar uw profiel te trekken. U kunt dit soort service het gebruiken om uw publiek een boost te geven en de naamsbekendheid te vergroten met minimale inspanning.

Als je niet weet hoe je Instagram zakelijk moet gebruiken, is deze eenvoudige 6 stappengids handig. Lees verder om te ontdekken hoe je het beste uit je zakelijke Instagram-account kunt halen!

Instagram Tips voor Bedrijven voor meer Succes

1. Bouw een succesvol zakelijk account op

Er zijn drie manieren om een ​​krachtig Instagram-account voor uw bedrijf op te bouwen. Ze verschillen afhankelijk van uw huidige relatie met het platform.

In het eerste scenario, heb je misschien al een persoonlijk Instagram-account met een behoorlijke aanhang en ruimte om je invloed uit te breiden. U hoeft alleen de inhoud te verwijderen die niet geschikt is voor uw marketingstrategie en daaruit het merk op te bouwen.

In het tweede scenario, moet je helemaal opnieuw een Instagram-account opbouwen. Dit is wat u moet doen:

  • Download en installeer de Instagram-app van de online winkel die is toegewezen aan het besturingssysteem op uw apparaat (Android, iOS of Windows)
  • Log in met Facebook als je al een zakelijk Facebook-account hebt
  • Kies een profielnaam die uw merk het beste definieert en een geheim wachtwoord
  • Klaar

Tot nu toe heb je een persoonlijk Instagram-account aangemaakt. Nu kunt u het als volgt converteren naar een bedrijfsprofiel:

  • Druk op het account pictogram
  • Ga naar Instellingen
  • Kies “Overschakelen naar bedrijfsprofiel”
  • Voeg Contactgegevens toe
  • Klaar

2. Bouw een overtuigende marketingstrategie op Instagram

Nu je Instagram-bedrijfsaccount gelanceerd is kun je het gaan opnemen in je marketingstrategie.

Begin met het identificeren van uw publiek. Afhankelijk van uw niche, moet u een idee hebben van wat voor soort gebruikers u naar uw profiel wilt halen en later wilt omzetten naar klanten. Gebruik de Instagram Analytics-tools om de demografische gegevens te bepalen die u wilt aantrekken en gebruik deze vervolgens als basis voor uw creatieproces.

Bestudeer de concurrentie en ontdek wat voor benadering zij toepassen om gebruikers te lokken. Neem ook de tijd om duidelijke doelen te stellen voor uw strategie, zoals het aantal volgers, de betrokkenheid van gebruikers of verkeer dat wordt doorverwezen naar de website van uw bedrijf.

3. Versier je Instagram-bedrijfsprofiel

Nu weet u wat u wilt van uw zakelijk account. Het is tijd om aan uw Instagram-profiel te werken!

Misschien heeft u al een merk, dus gebruik een afbeelding, het logo en de slogan om uw aanwezigheid op het platform kenbaar te maken. Gebruik uw merk logo als profielfoto en de slogan in de bio-sectie. Schrijf een bondige beschrijving van uw bedrijf en zorg ervoor dat u een link naar uw website toevoegt.

Voeg contactgegevens en call-to-action knoppen toe. Deze functies vergroten de kans dat gebruikers contact opnemen met uw bedrijf en vragen stellen over uw producten en diensten.

Tenslotte, bepaal een aantal vaste hashtags die u consequent in uw berichten zult gebruiken. Ze moeten het volgende bevatten:

  • De naam van uw merk
  • De slogan van uw bedrijf
  • Een van de producten die u bijna het hele jaar promoot
  • De fysieke locatie van uw bedrijf
  • Niche-specifieke hashtags

4. Plaats alleen inhoud van hoge kwaliteit

Als u zover bent gekomen, heeft u de basis gelegd voor een potentieel succesvol Instagram-account voor uw bedrijf. Deze volgende stap is waar het plezier begint: inhoud publiceren!

Uw beste keuze is om elke keer wanneer u een foto of video uploadt en wanneer u een verhaal toevoegt, inhoud van hoge kwaliteit plaatst. Op dit gebied is er geen ruimte voor zelfingenomenheid. U moet op uw best zijn met elk stukje inhoud dat u deelt.

Als alternatief moet u een strikt publicatieschema hebben dat in overeenstemming is met het gedrag van uw doelgroep.

Ga terug naar de Analytics-tools op uw profiel om te zien wanneer de kans het grootst is dat uw potentiële klanten uw profiel bezoeken. Pas vervolgens uw schema aan om inhoud voornamelijk te uploaden wanneer deze gebruikers online zijn. Op deze manier worden je berichten bovenaan hun feed weergegeven zodra ze de app openen.

5. Beoordeel uw voortgang en maak de nodige aanpassingen

Inmiddels zou u een samenhangend Instagram-bedrijfsaccount en effectief marketing strategie moeten hebben. Met deskundige ondersteuning zou uw volgende lijst vol moeten zijn met gebruikers van hoge kwaliteit die u mogelijk in klanten kunt veranderen.

U kunt verdergaan met een overzicht van de gegevens die door de analyse-instrumenten worden verkregen. Gebruik deze resultaten om te bepalen hoe u de naamsbekendheid nog meer kunt vergroten.

Zorg ervoor dat u een hoge gebruikersbetrokkenheid bij uw volgers behoudt. Reageer op hun opmerkingen, laat een paar likes achter op hun berichten en deel zelfs een deel van hun inhoud als deze relevant is voor uw bedrijf.

Maak de nodige aanpassingen terwijl u bezig bent, en wees niet bang om kleine investeringen te doen om de stroom van inkomende volgers consistent te houden.

6. Post als een uurwerk

Hoe vaak je post is minder belangrijk dan consistentie. Er zijn algoritmen die bijhouden wanneer uw publiek uw inhoud consumeert, en goeroes die de ene dag uitspreken is beter dan de andere. Slimme merken meten hun werkelijke betrokkenheid en bepalen op basis van de harde gegevens wanneer hun publiek inhoud consumeert. Ze gebruiken die gegevens om hun timing en plaatsingsschema vast te stellen en/of aan te passen.

7. Gebruik hashtags met zorg

Hashtags zijn meer dan een manier om inhoud te categoriseren. Ze zijn een krachtig hulpmiddel om uw merk op te laten vallen in organische zoekresultaten en Instagram-feeds om uw publiek uit te breiden. Maar om dat te doen, moet je de juiste hashtags gebruiken met de juiste berichten. Dat betekent dat u uw onderzoek moet doen in plaats van te vertrouwen op een enkele set die u bij elke post gebruikt (een oefening die u een boete kan opleveren) of elke afzonderlijke set te gebruiken waarvan u denkt dat deze relevant is.

8. Wees sociaal

Je moet deel uitmaken van de gemeenschap. Als je een hashtag gebruikt, ben je lid van die community. Je moet je dus aan de regels houden: reageer op andere berichten. Gebruik niet alleen de hashtag en negeer andere berichten met dezelfde hashtag. Neem de tijd om hun foto te complimenteren, maak een opmerking over hun tekst en deel hun bericht met anderen. Door te reageren op berichten met veel vind-ik-leuks of opmerkingen, ben je beter zichtbaar en krijg je misschien een of drie fans.

We hopen dat deze tips de prestaties van uw accounts zullen verbeteren en nieuwe klanten zullen aantrekken. Laat ons weten welke van deze tips voor jou het nuttigst was – we horen ook graag over andere tactieken die voor jou hebben gewerkt.

Vind je dit artikel leuk?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

Gerelateerde berichten