VL Wonen
Wonen in een appartement

Thuiswerken leuker maken

Steeds meer werknemers en werkgevers hebben ontdekt dat thuiswerken voor een andere dynamiek zorgt dan het regulier 5 dagen in de week op kantoor werken. Het blijkt ook echt voordelen te hebben. Niet alleen dat het wat verkeersdrukte bespaart: het bespaart onder andere accountmanagers een hoop ineffectieve reisuren. Het geeft ook rust.

Daarnaast zijn er ook wat nadelen. Sommige thuiswerkers vinden het moeilijk om thuis hun draai te vinden en soms lopen overleggen minder soepel. De techniek werkt niet altijd goed en het is in bepaalde gevallen moeilijker om zaken te bespreken. Dan mist men toch het ‘met elkaar in één ruimte zijn’. De vraag is daarom: hoe ga je om met die nadelen en maak je thuiswerken leuker?

Office 365 migratie

Wat kan een werkgever doen? Faciliteren is hierbij het toverwoord. Een eerste probleem is vaak de techniek. Niet alleen het videobellen moet goed verlopen, ook office 365 moet goed beschikbaar zijn.  Dat is toch wel het ideale systeem, waardoor iedereen alle benodigde documenten kan gebruiken. Heb je dat nog niet? Zorg dan voor een office 365 migratie. Een office 365 migratie heeft nogal wat haken en ogen. Het is dus slim om een office 365 migratie uit te besteden aan een bedrijf dat hier specialist in is.

Thuiswerkplek

Met name als je een gezin hebt in een klein appartement, kan thuiswerken een groot probleem zijn. Continue is er afleiding. Een oplossing kan zijn dat je een met een laptop van de zaak naar een flexplek gaat in de gemeente waar je woont. Sommige gemeenten hebben zelfs gratis flexplekken. Is dit niet altijd een optie? Zorg dan voor kinderopvang. Je kunt soms met ouders die in dezelfde situatie zitten afspreken dat je om beurten op elkaars kinderen past. Is kinderopvang niet mogelijk of te duur? Bespreek de situatie met jouw werkgever? Misschien kan hij met jouw meedenken om te zoeken naar een oplossing.

Je eigen stok achter de deur

Wat veel thuiswerkers lastig vinden, is dat je zelf je stok achter de deur bent. Niemand die je zegt dat je om 8.30 moet beginnen. Het kan dan helpen om met een collega een online meeting in de ochtend te plannen. Gewoon om even elkaars doelen voor de dag te bespreken in 5 of 10 minuten. Daarbij kun je natuurlijk ook aangeven wat van de doelen van de vorige dag is terechtgekomen en waarom dingen anders gingen. Zo houd je elkaar scherp.

https://alta-ict.nl/diensten/migratie/

Gerelateerde artikelen

Waarom wél een makelaar inschakelen bij de verkoop van je huis?

Het juiste matras voor jouw slaappatroon

De beste entertainment mogelijkheden in huis vinden?

Een ervaren osteopaat Hillegom helpt u graag van vervelende klachten af

De terugslagklep voor jou!

3 Tips voor wasmachine problemen