Relatiegeschenken

VL wonen

Waarom zijn relatiegeschenken een perfecte aanvulling op uw marketingcampagne, daar geven wij u graag een antwoord op. Veel bedrijven investeren veel duizenden euro’s aan hun marketingplan en reclame is daar een wezenlijk onderdeel van. De bekende reclame campagnes zoals televisie reclame, radio reclame, billboard reclame en reclame in dag-en weekbladen zijn wijd en zijd bekend. En ook de social media campagnes zijn niet meer weg te denken. Maar er zijn ook veel mogelijkheden om uw marketingcampagne extra te ondersteunen en nog meer uitstraling te geven door inzet van promotionele relatiegeschenken. Je versterkt de campagne door inzet van promotionele give aways die aansluiten op de campagne. Dit kan bij kleine marketingplannen voor beurzen en events, maar zeker ook bij grote landelijke campagnes.

Wij geven graag een paar voorbeelden:

  1. Sportschool. Een grote landelijke sportschool wilde meer studenten en forenzen als klant naar binnen halen. Daarvoor zetten zij een grote reclame campagne in op billboards en in bussen en treinen. De campagne werd extra ondersteunt door op alle treinstations fietszadelhoesjes om de zadels van alle fietsen te doen die stonden geparkeerd bij het station. Dit leverde heel veel extra aandacht op bij de studenten en forenzen. Immers, ze kwamen bij hun fiets en zagen letterlijk een handig cadeautje met de reclame boodschap er op. Zo kon je niet om de boodschap van de sportschool heen. Groot pluspunt was, dat je nog maanden erna de zadelhoesje overal zag op de fietsen. Ze werden gebruikt en hadden dus daarna ook nog impact.
  2. De binnenstad van een grote stad heeft maanden open gelegen en voor veel oponthoud gezorgd. De stad is weer goed te bereiken en de ondernemers en de gemeente willen dit graag vieren. Ze hebben dit middels reclame in de regionale bladen, lokale radiozenders en regionale tv al gedaan. Dit wordt ondersteunt door in de binnenstad een aantal weekenden lolly’s uit te delen die bedrukt zijn met het nieuwe logo van de binnenstad. Een mooi voorbeeld van zaken combineren.
  3. Een klein bedrijf in custom  made reizen kent een enorme verkoop in de maanden mei-juni-juli. De maanden ervoor en erna zijn een heel stuk minder. Ze maken veel reclame via social media en plaatsen veel artikelen. Ook mailen ze de klanten regelmatig. De concurrentie heeft een veel groter budget en richt veel meer op de massa. Zij zijn echter veel klantgerichter en willen dit ook uitdragen. Ze besluiten deel te nemen aan een vakantiebeurs en spreken daar veel bezoekers. Echter, de bezoeker boekt daar niet direct, hoe blijf je nu top of mind bij de bezoeker? Dit bedrijf heeft geïnvesteerd in bedrijfspresentjes met hun logo erop die ze meegeven aan de bezoekers. Uit onderzoek is gebleken dat meer dan 60% de presentjes met logo meer dan een jaar in hun bezit houden. Ze komen je merk dus regelmatig tegen. Samen met de vergaarde email adressen blijven zij de contacten warm houden en is de kans groot dat wanneer de mensen gaan beslissen over de vakantie zij ook aan bod komen. Hun naam zit immers top of mind bij de prospects. 

 

Relatiegeschenken en artikelen met logo van uw bedrijf of slogan hebben dus zeker meerwaarde. Mensen ontvangen een cadeau van u (wat altijd leuk is, iets gratis krijgen) en zullen bij gebruik uw naam tegenkomen. Dit blijft hangen en wanneer de tijd is om te gaan kopen zal uw naam weer terug in de gedachten schieten. De artikelen blijven top of mind!

Neem gerust een kijkje in ons assortiment. Heeft u vragen neem contact op met onze medewerkers voor hulp en advies. Bel met 0546-433120 of mail via info@relatiegeschenk4you.nl.

 

 

Advertentie: Adbull B.V. – SEO & linkbuilding bureau.

Vind je dit artikel leuk?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

Gerelateerde berichten